NEO LITEN BLIR STOR

Direktlänk till inlägg 18 juli 2021

TONÅRINGEN I HUSET. VEM BESTÄMMER ?

Av Neo Gustafsson - 18 juli 2021 20:25


Jag förstår inte vad mamma menar med att jag är en tonåring som försöker bestämma ? Jag leker ju bara som alla andra tonåringar. 

 

Fast, ok,, jag kanske är lite busig men jag vill ju testa o se var gränserna går.. Mamma tycker säkert att det är roligt att städa efter mig, det gör hon så gärna. Hon har ju haft en annan tonåring innan,, en människovalp o han var verkligen inte lätt att handskas med.. 

 

Hon hade ju en till,, Teddy, fast han var visst lugn men nu har hon fått för sina synder. 

 

Jag tycker det är så roligt med mina leksaker o sen är det roligt att dra omkring min säng fast den är så tung men jag lyckas rätt bra o jag blir starkare o starkare för varje dag. 

 

 

Jag sitter ju här o försöker hjälpa mamma att plocka in den rena disken så jag gör så gott jag kan.

 

 

Titta mamma, det finns inget kvar i diskmaskinen,, allt är borta,,, jag trollade,, poff så var det borta. Nu var jag väl duktig ? 


 

Mamma är alltid så snabb med kameran o ska fånga alla tokigheter som jag gör o det får hon gärna göra. Men visst var jag duktig som kom upp på diskmaskinen,, nu är det bara att gå ner oxo,, men det fixar jag.. Mamma hejar så klart på.

 

 

Som ni vet så måste jag alltid hålla i kopplet för mamma kan virra bort sig o då kanske hon inte hittar hem ,,, hon är inte chippad som jag är,, men vi kanske får göra nåt åt det ?

 

Jag håller kvar kopplet i munnen bara för att reta mamma,, ibland tar det tid innan jag ger med mig men jag brukar vinna.
 

 

 

Det finns så många sköna platser jag kan sova på,, bordet är en plats.

 

 


 
 

Vi har äntligen kunnat vara ute på en lång promenad i dag, det var så skönt. Det fläktade o jag gick runt o nosade o sen när jag blev trött sa jag till mamma att jag ville åka i vagnen. Tänk vilken tur att mamma köpte den till mig så jag får komma ut i friska luften även att jag inte orkar gå så långt som hon gör. 

 

När vi kom hem så fick jag gå in till mormor o vara dör ,, jag tycker att det är så roligt. Men Bailys vill inte leka med mig, det är mormors katt, han är så tråkig. Men vi kommer nog bli vänner en dag.


 
Här är en bra förklaring till varför hundar åldras fortare än vi människor.

 

Nu har jag ätit kvällsmat så snart är det dags att gå ut innan vi lägger oss. 

 

God natt o sov gott. NOSPUSSEN ♥

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neo Gustafsson - 13 juni 2022 18:41


      Hundar som gillar att bada eller är ute länge i kallt eller regnigt väder kan ibland drabbas av något som kallas för vattensvans. “Frozen tail”, “water tail” eller “wet tail” är andra namn på detta til...

Av Neo Gustafsson - 14 februari 2022 11:48


      I dag är det en speciell dag för i dag är det många hjärtans som har en alldeles egen dag o den heter Alla Hjärtans Dag. Jag önskar dig många Alla Hjärtans Dag kramar till Dig Önskar ER alla an Glad Alla Hjärtans Dag ♡ ♥b...

Av Neo Gustafsson - 29 januari 2022 16:26

      Vet ni vad ? I dag har jag bott hos min mamma i 1 år. 1 underbart åt tillsammans med mamma,, o mommo o det har varit underbart.   Mamma hade ingen aning om att jag skulle flytta hem till henne. Hon blev så chockad..    Det var s...

Av Neo Gustafsson - 28 januari 2022 20:20


    Det är så kuvligt att jag har kunnat samla in så många pengar. Tänk vad dom pengarna betyder så mycket för djuren..    Insamlingen håller på i 118 dagar till o mamma har lovat att jag ska få skänka lite till nästa månad.     Ni f...

Av Neo Gustafsson - 26 januari 2022 19:12


        Hej mina söta vänner. Tänk att vi har så många vänner som vi kan leka med men det är inte alla som har det för dom försvinner hela tiden o tillslut finns det inga vänner kvar för dom andra o det är riktigt sorgligt.    Men nu ha...

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Skapa flashcards