NEO LITEN BLIR STOR

Direktlänk till inlägg 21 juli 2021

OM 2 DAGAR.

Av Neo Gustafsson - 21 juli 2021 17:03


Oh vad jag har sovit gott i natt. När mamma vaknade så hittade hon mig inte där jag brukar ligga på min sida av hennes säng så hon trodde att jag hade lagt mig under sängen, det brukade jag göra förr när jag var en liten liten valp.. Men när hon sträckte på sig så kände hon något,, då hade jag ju lagt mig uppe vid huvudgaveln på mammas kudde o låg där o sov så gott. 

 

Ni kan ju gissa vad mamma gjorde ??!!....

 

 

Självklart så tog hon fram mobilen tyst o tog ett kort på mig. Hon är snabb med kameran. Hon tycker att det är så roligt att ta kort, inte bara på mig utan på allt annat.. 

 

Vi har tagit det lugnt hela dan, bara gått runt husen här, men ska nu nån dag gå på våra promenader igen,, det är så skönt att komma ut. 

 

Om 2 dagar kommer något att ändras,, på mig o mamma är lite "ledsen" för det, men jag kan inte berätta det nu för det får ni reda på då.  

Ja nu har hon tagit massor med kort på mig . Har ni sett att jag har många olika färger i min päls. Mamma tycker att jag är så fin, o jag har fått en silvergrå färg på huvudet oxo, vid mina öron. Sen har jag vågigt hår, o min svans är nog min stolthet.

 

 

Mamma lyckas alltid att få till en bild på min söta tunga. Hon säger att den är så liten o söt, varm o mjuk. Hon är konstig hon. 

 

 

Vad vill du mamma ?

 

 

Jag tyckte att jag hörde något, men det var det väl inte.

 

 

Jag vet inte hur många färger jag har. Jag ska försöka räkna.

 

Vit

 

Svart

 

Brun

 

Beige

 

Gul

 

Silvergrå

 

Grå

 

Ja jag vet inte om jag har glömt nån, men det gör ju inget i såna fall.

 

 

Mamma älskar att hålla på med min päls. Hon säger att det är avslappnande,, ja tänk om hon somnar, ja det gör ju inget det är bara det att hon snarkar så ibland, men det gör visst jag oxo.

 

   

Mamma jag har ju sagt till dig att jag måste hålla i kopplet för du bara irrar omkring o sen hittar vi inte hem. Det är för ditt eget bästa, du måste lyssna på mig.

 

 

Jag måste vila lite,, men jag håller kvar så du inte går i väg.

 

   

Mamma kallar mig sötnos, då blir jag glad. Sen tycker jag om att ligga på mammas b ord, hon har en hylla längst ner o den kryper jag upp på. Hon la dit en pläd men det var inte bekvämt, det blev för varmt...

 

   

Titta så nära jag har till golvet, jag kan själv..

 

 

Ok, det var lite skönt att ligga på den,,, men,,, 

 

 

Det är svalast utan o skönare. Får se om jag kanske ska ha den där när det blir kallt ute, då är det kanske skönast att ha den.

 

 

Ja, jag kan koppla av o sova var som helst. Jag är helt avslappnad.


 


Det är skönt ute nu, det är så många dofter. Undra om jag känner av att det är nån tik som löper för mamma säger att jag nosar lite extra mycket. Ja det kanske finns en söt liten flicka här på byn som vill ha lite kärlek ♥

 


 
Mamma samlar bevis på att jag snarkar o det vet jag att jag gör för jag är precis som min mamma. Jag kan snarka även när jag är vaken,, då säger mamma att jag låter som en liten gris.. En söt liten gris, hon kan ibland kalla mig för giiisen.

 

Nu ska mamma göra något o då får jag inte sitta själv vid datorn så nu kan jag inte skriva mer. Hon säger att jag kan hitta på lite hyss,, men det har jag väl Aldrig gjort heller.. Mamma då,, jag som är så duktig o alltid lyssnar på vad du säger. 

 

Jaja, jag måste gå nu. NOSPUSSEN 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neo Gustafsson - 13 juni 2022 18:41


      Hundar som gillar att bada eller är ute länge i kallt eller regnigt väder kan ibland drabbas av något som kallas för vattensvans. “Frozen tail”, “water tail” eller “wet tail” är andra namn på detta til...

Av Neo Gustafsson - 14 februari 2022 11:48


      I dag är det en speciell dag för i dag är det många hjärtans som har en alldeles egen dag o den heter Alla Hjärtans Dag. Jag önskar dig många Alla Hjärtans Dag kramar till Dig Önskar ER alla an Glad Alla Hjärtans Dag ♡ ♥b...

Av Neo Gustafsson - 29 januari 2022 16:26

      Vet ni vad ? I dag har jag bott hos min mamma i 1 år. 1 underbart åt tillsammans med mamma,, o mommo o det har varit underbart.   Mamma hade ingen aning om att jag skulle flytta hem till henne. Hon blev så chockad..    Det var s...

Av Neo Gustafsson - 28 januari 2022 20:20


    Det är så kuvligt att jag har kunnat samla in så många pengar. Tänk vad dom pengarna betyder så mycket för djuren..    Insamlingen håller på i 118 dagar till o mamma har lovat att jag ska få skänka lite till nästa månad.     Ni f...

Av Neo Gustafsson - 26 januari 2022 19:12


        Hej mina söta vänner. Tänk att vi har så många vänner som vi kan leka med men det är inte alla som har det för dom försvinner hela tiden o tillslut finns det inga vänner kvar för dom andra o det är riktigt sorgligt.    Men nu ha...

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Skapa flashcards