NEO LITEN BLIR STOR

Direktlänk till inlägg 20 september 2021

MEN, JAG KAN JU INTE LÄRA MIG ALLT PÅ EN GÅNG.

Av Neo Gustafsson - 20 september 2021 20:51


Ja min mamma håller då på hela tiden med allt. I dag har hon gjort en stor kycklinggryta så nu har hon många middagar o jag får ju självklart smaka. Jag älskar för hon har i morötter o det är så gott,, sen får jag majs oxo,, mums.. Men hon är lite försiktig för hon har ju lök i men det får jag inte. Hon tittar väldigt noga så det inte blir nåt.

 

Mamma,, ja min mamma hon tränar o tränar o tränar mig. Hon håller på att lära mig så att jag ska vara ensam lite. Ja mommo,, hon VET att hon skulle börjat direkt men nu blev det inte så. Hon vill att jag ska lära mig att vara ensam, men sen försöker hon få mig att ligga, men jag vill inte. Då tar hon mina framtassar o lägger mig ner o säger ligg o hon tjatar o tjatar men jag tror att jag har för mycket päls i öronen för jag lyssnar visst inte. 

 

Vänta lite,, jag ska bara springa o leka lite med bollen som blinkar. Mamma ,, kasta den lite.. O jäklen den studsar åt alla håll o kanter så man vet aldrig vilket håll den kommer tillbaka på.. 

 

Ok, nu är jag här igen. Jo,, min mamma hon ska ju då försöka få tag i en barngrind men tills hon har en så har hon ställt min bur på tvären så att jag ska kunna se mamma när hon sitter i soffan eller i köket. Vi ska börja om därifrån nu, ja det är ett evigt ombörjande men det kanske blir bättre.

 

Hon har ju börjat att stänga toadörren efter sig så jag inte ska kunna komma in o det tycker jag inte är så snällt. Men hon duschar o tar god tid på sig men ni ska veta att jag är så duktig. O mamma har berömt mig jättemycket o då tycker jag att det är så kuvligt. Hon har tränat mig 3 ggr i dag. 

 

 

Ja ni ser ju vilka påhitt hon har, men jag ska banne mig visa mamma att jag kan o är duktig. 

 

     

Jag sitter o tittar ut för att se om jag ser fattakan,,, men i dag har han inte velat komma in till mig. Han har nog tröttnat på mig, men mamma säger att han har säkert hittat en liten flicka som han leker med o då blir jag ju lite avudsjuk, fast det är ju kuvligt om han har en liten tjej. Jag har oxo tjejer, fast jag dejtar bara på nätet än så länge. 

 

   

Mysigt o snutta, tutta o bita lite. 

 



  
 

Oj oj jag tittar på när en tant hjälper ett rådjur som sitter fast i ett staket o tanten räddade den. 


 

Ja mamma jag måste ha min lilla snutte oxo. 


 
 

Ja titta här så mamma ställer till det. Buren är ju för liten så hon fick ställa den på sniskan för att jag inte ska kunna smita ut. Hon fick säga till mig ett par gånger att inte gnälla så jag lyssnade,, jag vill ju ha godis om ni förstår. 


 
I dag har vi inte gjort så mycket, jo vi har ju som vanligt busat o myst o sen har mamma lagat mycket mat. Det har regnat lite till o från i dag o det är såååå kallt så mamma säger att jag måst ha långkallingar på mig snart. Men då,, det kan jag väl inte ha heller. Jag har ju pälsen o sen har jag t-shirts som mamma har köpt plus att jag har Teddys gamla så dom kan jag använda. Men jag kommer nog att behöva köpa en tjockare jacka sen för den jag hade växte jag ur direkt så den har Svante nu, han är sååå liten o söt.

 

Men nu måste jag skynda mig ut för nu är jag så kissnödig så jag ser segelbåtar. Hoppas att ni har haft en busig dag. God natt o sov gott. 

 

Nospussar   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neo Gustafsson - 13 juni 2022 18:41


      Hundar som gillar att bada eller är ute länge i kallt eller regnigt väder kan ibland drabbas av något som kallas för vattensvans. “Frozen tail”, “water tail” eller “wet tail” är andra namn på detta til...

Av Neo Gustafsson - 14 februari 2022 11:48


      I dag är det en speciell dag för i dag är det många hjärtans som har en alldeles egen dag o den heter Alla Hjärtans Dag. Jag önskar dig många Alla Hjärtans Dag kramar till Dig Önskar ER alla an Glad Alla Hjärtans Dag ♡ ♥b...

Av Neo Gustafsson - 29 januari 2022 16:26

      Vet ni vad ? I dag har jag bott hos min mamma i 1 år. 1 underbart åt tillsammans med mamma,, o mommo o det har varit underbart.   Mamma hade ingen aning om att jag skulle flytta hem till henne. Hon blev så chockad..    Det var s...

Av Neo Gustafsson - 28 januari 2022 20:20


    Det är så kuvligt att jag har kunnat samla in så många pengar. Tänk vad dom pengarna betyder så mycket för djuren..    Insamlingen håller på i 118 dagar till o mamma har lovat att jag ska få skänka lite till nästa månad.     Ni f...

Av Neo Gustafsson - 26 januari 2022 19:12


        Hej mina söta vänner. Tänk att vi har så många vänner som vi kan leka med men det är inte alla som har det för dom försvinner hela tiden o tillslut finns det inga vänner kvar för dom andra o det är riktigt sorgligt.    Men nu ha...

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Skapa flashcards