NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg under april 2021

Av Neo Gustafsson - 28 april 2021 19:12


I dag har vi varit på 2 promenader, det går jättebra med Neo ,, han har gått själv båda gångerna. Sammanlagt blev det 4,86 km.. Men när det blir varmare ute det är då det blir jobbigt för honom så jag får se hur det blir sen om han kan följa med mig. Jag har ju med hans vattenflaska när det är varmt.

 

I dag har han hälsat på Bertil o Nemo,, 2 hundar o han tycker det är så roligt men han är sjövild..

 

Han har precis varit inne hos mormor en stund o nu ska jag äta lite mat.. Han ska få sin mat kl 20.. 

 

Han är otroligt duktig med läggdags, han gnäller inte o vill komma upp till mig utan ligger antingen i sin säng eller på golvet, han kan oxo lägga sig under min säng.

 

Jag har kämpat o jag kämpar hela tiden med att få honom rumsren men i natt bajsade han inne o väckte mig efteråt. Jag brukar ställa klockan men eftersom han har varit så duktig så tänkte jag att jag inte behövde ställa den så ofta för han har sagt till mig innan mobilen har ringt. Men,, i natt hände en liten olycka. Det är bara att kämpa på för det kommer att betala sig tillslut.

 

 

Han är så otroligt mysig o allra helst när han har vaknat då kan han mysa o gosa hur mycket som helst.

 

 

Såklart att han är nyfiken =) Han har så fina färger o pälsen är så fluffig men han är så långhårig så snart ska han trimmas. Undra hur det kommer att gå  ?

 

 

Jag flyttade mobilen men han flyttade efter o ville ligga på den =)

 

 

Inbilla er inte att ni ska få nåt gott o inte jag.. NEJ HAN FICK INGET.. Självklart får han inte äta choklad, han höll den bara... Chokladen är slut, men vem som åt upp den kan ni aldrig gissa vem det var =)

 

 

Nyfiken igen =)

 

Den blicken säger,,, 3 sekunder sen flyger jag på dig =)

 

   

Han hann väl inte ur sin säng förrns han somnade =)

 


 

Jag o Neo snarkar i kapp =)


 

Första gången han såg en gräsklippare, han ville springa in o leka med den =)

 


 
 

Här är en kille som är övertrött.. Han blir som en barnunge som inte vet vad dom vill o han är likadan. Han somnade gott sen =)


 
  Tänk att det är så roligt med kuddarna. Jag har fått lägga upp dom så för han ska leka med alla så jag har gömt dom under pläden. Men han tycker att det är roligt att gå in under där ,, som en liten koja =)

 

Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen innan vi lägger oss. 

 

Önskar er en fin kväll. Var rädda om er.l

 

NOSPUSSEN ♥

 

 

Av Neo Gustafsson - 20 april 2021 14:30


Ja nu var det ett tag sen jag skrev lite,, det händer saker här nu. Han växer o blir ännu större o han försöker lära sig lite av varje.

 

Jag kämpar mycket med att få honom rumsren, jag ställer klockan 2 ggr varje natt o går ut med honom. Han har inte gjort inne på 3 nätter o 2 dagar, så jag får se hur det går i dag oxo ? Självklart håller jag tummarna att det ska gå bra..

 

När vi är ute o går så vill han gärna tugga i sig allt han kan men jag tillåter inte det utan ber honom spotta ut det o det gör han för det mesta. När det har varit fimpar, snus o äckliga näsdukar så har han inte velat öppna munnen så då får jag vara väldigt bestämd o ta ut det själv o på den vägen kanske få lite kärleksbett =)

 

Jag har både korv o hundgodis som jag berömmer honom med o han blir alltid glad när han har gjort nåt bra.

 

När vi är ute o går så tar det tid, dels för att han ska  nosa lite plus att det är så många som vill stanna o prata. Barnen på dagiset vill gärna klappa honom o även barnen i skolan. Ja det kommer alltid barn som känner honom o som vill klappa så det är roligt. 

 

Men jag måste oxo snart lära honom att man inte behöver hälsa på alla o att man ska kunna gå fot.. Men jag kan inte ta allt på en gång.

 

Jag vill även att han ska kunna föra sig med andra hundar o leka med dom. Så i går när vi var ute o gick så träffade vi på 2 söta tikar som han fick leka med. Det gick jättebra.. Jag var lite rädd för när han har hälsat på en annan hund så har han morrat o sagt i från, men det var nog för den hunden fick övertaget på Neo en gång så han hamnade på rygg o blev lite rädd. Jag hoppas bara att det gäller den hunden så det inte är andra oxo,, men den här hunden är lika gammal som Neo men något större..

 

Han har ju även åkt bil till stan. Han skulle klippa klorna o det gick inget bra. Personen som gjorde det var nog bara där för att få sin lön o inget annat. Neo blev rädd för han blev fasthållen o jag sa till personen att ta det lugnt  o inte hålla fast så men det lyssnades inte på. Jag lyfte upp honom så det gick att klippa klart sen. Aldrig mer att jag lämnar honom där, handla kan jag göra men inget annat.

 

Han var så duktig när vi åkte bilen, visst gnydde han lite men det är inte så konstigt, han måste ju få säga sitt. Rohde var med så när jag var inne på net on net o lämnade min laptop så var dom utanför. Sen turades vi om att gå in på ÖB o handla innan vi åkte hem. Det gick så bra.. 

 

Självklart köpte jag lite leksaker till honom,, nä han behöver inga men det är ju roligt. Jag köpte även att bilbälte som han ska ha sen OM vi inte använder buren. Det är lite smidigare med ett bälte.. 

 

Vi är som sagt va ute o går mycket. 2 längre rundor om dagen men jag bär honom fortfarande mycket. Särskilt nu när det börjar bli lite varmare oxo då orkar han inte, men jag har med hans vattenflaska så han kan dricka när han vill o han blir buren när han vill. Han väger nu 5,1 kg... Lite håller verkligen på att bli stor =)

 

Jag lägger in bilderna här lite huller om buller o även lite filmer. Det var ett tag sen jag skrev så det får bli så.

 

 

 

I see you =)

 

   

Nyaste frissan,, blir så här när man busar runt i soffan.

 

 

Kuddar är så gott =)

 

 

Vem behöver hästens säng när man kan ligga lite under bordet ?

 

 

Mamma, snälla bär mig ♥

 

 

Pinnar är så roligt att leka med. Ja men inte alla bara dom som inte kan skada honom.

 

 

Lille giisen snarkar gott 

 

 

Han kan sova var som helst.

 

 

Jag vägrar, jag tar inte ett steg till =)

 

 

Busfrillan =)

 

 

Neo modellar =)

 

   

Denna söta lilla tungan =)

 

 

Han kan sitta hur som helst, man kan tro att han inte har några ben i kroppen ..

 

 

Han älskar att mysa o busa på morgonen.

 

 

Kärlek,, massor med kärlek ♥

 

 

God morgon var det här =)

 

 

Mormors katt Bailys.

 

   

Ben är så gott, men jag klipper bort "knutarna" när dom blir lösa så han inte sätter i halsen.

 

 

Pusskalas =)

 

   

Oh vad jag älskar att mysa med Neo ♥

 

 

Mamma, jag vill komma upp till dig i soffan. Snälla =)

 

 

Jag ska köpa en ny sele till honom sen är han har växt klart, den han har nu funkar men det är inte bra.

 

 

Lite gott o blandat blev det =)

 


Ska vi gå in till mormor =)  Jaaa,,, skynda dig mamma..


 

Neo stjäler mjölkpaketet inne hos mormor =)

 


 

Neo älskar sin säng.
  
 
 

Jag blir så otroligt glad när jag ser hur Neo kan leka med andra hundar. Han älskar verkligen dessa tikar. Ja, jag tror att den här tiken heter Elsa, men jag är inte säker. Jag glömmer ju bort så fort =) Men Neo är kär =)


 

Ja, det var ju mammas kuddar eller ?


 
 
 
 

Nu ska det busas lite =)

 


 

Det blåste ganska mycket inne i stan.


 

Han var så duktig när vi åkte bilen. Älskade lille Neo ♥


 

Den nya leksaken kan man gömma lite godis i så nu hade han att göra =)

 

Ja det var lite gott o blandat. Nu ligger han o sover vid mina fötter men han ska snart in till mormor en stund. 

 

Önskar en fin kväll o var rädda om er.

 

NOSPUSSEN ♥

 


 
 

Av Neo Gustafsson - 5 april 2021 20:31


Ja, allt detta kämpar jag med varje promenad o lite till. Jag försöker lära honom ska vi byta... Han får godis o jag får skärpet... Han lyssnar 8 av 10 gånger så det är inte dåligt. 

 

Idag har han kämpar på med promenaderna. Allt som händer runtomkring. Barn som låter, bilar som kör förbi, människor som springer eller promenerar. 9 av 10 vill hälsa på honom... 

 

På våran andra promenad så gick vi förbi huset jämte mitt där var det några barn som lekte.. Men den ena killen ropade - Titta där går den där gulliga gulliga hunden. Sen kom han springandes o klappade Neo lite innan han fortsatte att leka med sina vänner.

 

 

Det är en stolt liten kille som spatserar med sina pinnar =)


 

 

I dag var det dags för bad både för honom o mig.. Jag hade en balja på altanen som jag skurade av o använde till Neo,, det var så smidigt. Jag hade först i halkmattan o sen spolade jag upp lite vatten i baljan o där stod han. Ja han gnydde några gånger men han var så duktig. 

 
 

 

Han var så frusen sen efter badet så jag tog Teddys ena t-shirt o satte på honom den o sen virade jag in honom i min teddyfilt o där låg han o sov i 1 timme o 20 min på mig. Jag satt så illa men vad gör man inte för sina små bebisar =)

 

   

 


 

   

Han hade först på sig en svart där det stod singel men den blev lite fuktig så jag bytte till den här oranga ,, body guard =) 

 


 

Han är så mysig när han vaknar. Han bufflar in nosen o gnosar så gott. Han kryper nära,, riktigt nära o det är underbart.

 


 

Han har fått tuggben av mormor o det tuggar han på.. Men han får bara ha dom en liten stund i taget så han inte blir manisk =)


 

Lillplutten ♥

 


 

Ögon att drunkna i ♥


 
  Efter promenaderna är man trött.. Den här killen snarkar gott när han sover.

 

Ja det var våran dag idag. Den har varit bra o Neo har varit duktig.

 

Vi kämpar fortfarande med att försöka bli rumsren, ibland har vi turen att han inte gör nåt inne.. Men han är inte så gammal än.

 

Dröm Vackra Drömmar.

 

NOSPUSSEN ♥

 

 

Av Neo Gustafsson - 2 april 2021 18:39


Ja i dag har det blåst, regnat o solen skiner lite då o då. Det är väldigt omväxlande. Men första promenaden vid 11 tiden var så skön, det var så varmt .. Jag hade tagit på mig för mycket kläder medans andra rundan var kall o blåsig plus att det regnade.

 

Men Neo älskar att vara ute. Ibland går det fort,, när han lägger i racerväxeln o sen kan det gå i snigelfart. 

 

Han är så nyfiken, så fort det kommer någon så vill han vara med, helst ska han hälsa på alla men han måste oxo lära sig att man inte kan få stanna till o göra det med alla. Ibland ser jag att det kanske inte passar sig att göra det då vill jag att vi ska gå vidare men då lägger han i bromsen o lägger sig platt på marken. Så det är bara att vänta ut honom eller försöka locka honom med lite godis. 

 

Jag bär ju honom fortfarande när han vill komma upp, men han börjar bli ganska tung nu. Han väger 4 kg så han håller på att bli en stor kille.

 

I går när vi var ute så mötte vi en mamma o hennes lilla flicka. Då säger mamman, Är det du som är Neo ? Då hade den här lilla flickan varit på dagiset när jag gick förbi där häromdagen, då hade hon hälsat på honom men jag kände inte igen henne. Så hon hade berättat det för sin mamma..

 

Det är många barn som hälsar på honom o känner igen honom, så han är allt en liten kändis här i Taberg.

 

På våran första runda i dag mötte vi på 2 shih tzu,, 2 tikar o Neo blev så glad.. Dom var 2 o 4 år om jag inte minns fel. Det var roligt att träffa på hundar av samma ras. Ja han älskar ju alla som han har mött o det har gått bra.

 

Han har alltid varit försiktig när det gäller barnen o det är jag glad för, för han kan vara väldigt gåpåig o bita lite,, men det gör dom ju,, valpar är ju såna.

 

 

Här stod han ganska länge o bara tittade. Jag tror att han väntade på mormors katt Bailys men han var inte i buskarna.

 

 

Det bästa jag vet är när han är nyvaken för han är så mysig. Han vill alltid komma upp till mig i sängen på morgonen o det får han. Då sover han en liten stund sen när han vaknar till så gosar vi för fullt.

 

Lite bus =)


 

Han fick ett kex av mig o det lekte han med innan han åt upp det =)
  
 
Vi har det bra på våra promenader.. Ja ibland kan det vara jobbigt när han ska äta allt o han vill helst inte spotta ut det så jag får locka med lite godis men det är inte alltid det funkar heller. Han tycker om att hålla sitt egna koppel när vi är ute men det försöker jag ta ifrån honom för jag vill inte att han ska börja tugga på det.

 

Vi är ute o går mellan 5-7 km varje dag o Neo får bestämma själv hur mycket han orkar gå o när han vill att jag ska bära honom. Så han får promenad, han får motion o han får lek o mys. Han får även lära sig olika saker o det är han så duktig med. Men det gäller att hålla det igång så han inte "glömmer" bort nåt.

 

Önskar En Glad Påsk ♥

 

NOSPUSSEN ♥

 

 

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards