NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 3 september 2021

Av Neo Gustafsson - 3 september 2021 19:00


Jag är med i en hundgrupp på fb o det är så många trevliga männskor som stöttar, skämtar o ja bara ha så roligt. 

Dom lägger ut fina bilder o filmer på sina små hjärtan o det gör jag oxo. 

 

Jag har fått ett par meddelanden som inte har varit så positiva men jag gör ändå som jag vill för det är inget som skadar Neo.

 

En tyckte till om att jag hade en vagn till Neo,, en hund ska gå o inte åka i en vagn. Men, som jag sa så vill o orkar han inte gå milen när jag vill det o vagnen är det bästa jag har köpt till honom. Han har börjat gå lite längre nu så det är jättebra. 

 

Sen la jag ut Neos mat i gruppen o där var det nån som skrev på messenger att jag ger honom alldeles för lite mat för en valp som växer.. Men, det gjorde jag inte så jag tog ett kort på påsen o visade vad som stod där o jag hade gjort rätt o ger honom rätt mängd mat,, jag tom väger den. 

 

Sen,,, tog jag ett roligt kort på Neo där han bär sin älskade angry bird. Ja har han med den ut så vill han inte släppa taget o det gjorde han inte heller när han bajsade så jag tog ett kort på honom.

 

 

Det såg så roligt ut så jag var bara tvungen att ta ett kort o jag la in det i gruppen. Då var det en kvinna som blev negativ o sa att jag måste tänka på hans integritet.. Jag vet inte varför jag blir förvånad av såna här kommentarer. Jo det har bara hänt 3 ggr o det har inte varit så farligt för det är människor som hela tiden måste säga något o det är inte bara på mina inlägg. Men det är trist att folk inte har annat att göra o det är så löjligt. Jag tänker visst på Neo men jag tror inte att han tog illa vid sig för han var så glad när han var klar =)

 

 

 

Jag fick massor med positiva kommentarer o det värmer mitt hjärta. Jag vill visa några av dom. Jag kan inte skriva ner alla så här kommer några. 


- vore jag vovve skulle jag vilja ha dej som matte .

 

 

- Ja läser ditt och Neos godnatt brev det första ja gör p morgonen så snälla sluta inte ni har det så bra tillsammans tänk om alla hundar fick ett så underbart liv,




- Hej Anneli, det första jag gör på morgonen är att läsa om era äventyr,o sen även det sista innan läggdags. Du skriver lättsamts o trevligt,

 

 

 

- Jag behöver bara läsa ditt fina inlägg om din djupa omtänksamma djupa kärlek för din Neo för att förstå att du är en underbar Matte och gör allt för din hund




- Vi är över 80st som tycker att du ska fortsätta i samma anda som förut och den bilden var för rolig att han inte ens då släpper sin älskade gosis. Hade en av mina valpar hamnat i ett hem med hälften så mycket kärlek som du ger till Neo så hade jag varit kanon lycklig! Så Neos uppfödare har just vunnit högsta vinsten med att fått en valpköpare som du. (det blev bra mycker mer än 80 st)

 

 


- Jag o min Curry läser alltid om er på morgonen innan jag går ut med honom. Den bästa inlägget på fb.




Ja det blev många fler än 80 stycken som är positiva. Jag skriver om Neos dag o lägger ut bilder o det tycker dom är roligt att läsa o jag tycker att det är skoj o skriva.. 

 

Det är så många fina människor där inne o så fina hundar så det är roligt att man har nån kontakt då jag inte har kontakt med uppfödaren. Jag har en av Neos systers matte på fb så det är lite roligt. Det finns visst en till i den gruppen som är syskon till Neo, men jag vet inte rikigt vem det är.

 

Ha en fin kväll o en trevlig helg   

 

 

Av Neo Gustafsson - 3 september 2021 00:00


Oj vad tiden går fort, ja den bara springer i väg. Det är konstigt för dagarna känns så långa men när man tänker tillbaka så har det skenat på i alla fall. 

 

Den 29;e januari i år kom lille Neo till mig. Han var en gåva från min mamma så jag hade ingen aning om att jag skulle bli med hund igen. Det var världens chock ,, men självklart helt underbart. Mamma hade tänkt på allt för jag hade ju inget hemma, det var ju längesen jag hade Teddy. 

 

Men hur som helst så flyttade den här lille huliganen in till mig o i dag är han världens tonåring som gör precis som han själv vill. Ja ok, jag bestämmer ju oxo,, ja lite i alla fall. Skulle han inte lyssna på mig så ropar jag mommo, då slutar han upp o lyssnar om hon kommer. Nej, inte för att han är rädd för henne utan för att han älskar henne.. 

 

Nu i dag firar han 9 månader,, oj jag har haft honom i 7 månader, ja tiden går verkligen fort, alldeles för fort. Men roligt har vi, vi busar o myser. Våran mysigaste stund är på morgonen då älskar han att ligga o gosa länge innan jag går upp, sen kommer han.. 

 

 

Det var vinter o så här liten var han när han kom till mig. Han var bara 9 veckor o var världens busfrö. Han blev snabbt mammig o visste precis hur han skulle springa in till mommo o Bailys. 

 

 

När vi är ute så vill han gärna ha med sig sitt gosedjur o bära på eller så har han sitt koppel i munnen, ja han tror väl inte att jag ska hitta hem så han får visa vägen =) 

 

Underbara lille Neo. Han är så vacker med sina olika färger på ögonen.

 

   

Det visade sig att han faktiskt älskar att bada o simma. Jag har själv inte badat tillsammans med honom för vi går en bit bort så ingen ska störa sig på att han badar. 

 

Han är mitt allt, min skatt, mitt hjärta   

 

Så i dag ska han firas med lite extra gottigt. Får se vad jag hittar på för nåt ?

 

Grattis lille hjärtat på din dag ⁠ 

 

 


TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards