NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 16 september 2021

Av Neo Gustafsson - 16 september 2021 20:30


Min kompis Bailys är totalt hopplös. Han vet inte hur man leker o jag försöker visa honom det gång på gång, men näääää ,, undra om mommo har tappat honom i golvet eftersom han inte förstår det ? Har du de mommo ??

 

 

Jag förstår inte varför mamma säger att vi ska flytta på oss ? Det är väl inte rättvist att bara hon ska få mat ? Vi är oxo hungriga.. Jag såg nog allt vad Bailys gjorde,, när mamma skulle ta maten i munnen så tar Bailys sin tass på mammas arm o drar undan den så hon tappar gaffeln i tallriken. Jäkla tur att den var där =) 


 

Det är så skönt att slappa jämte mamma,, men var har mitt huvud tagit vägen ? Mamma hjälp,, det är borta ?


 

Nej mamma jag vill inte gå upp, kan vi inte mysa lite till ? Det är så skönt när jag ligger på din arm.


 

 

Jo, det är skönt att busmysa i soffan när man har lekt en stund, då taggar vi ner där som mamma säger.


 

BAILY hej, kan vi leka ? Kom in då ,,, jag vill leka med dig, du kan inte bara sitta där hela dan heller. Mamma,,, Bailys vill inte leka med mig.


 

Mamma har du sett,,, Bailys sitter inne på våran soffa när vi är ute i regnet, det är väl ändå inte rättvist.


 

Titta mamna, det går en snygg tjej där ute.. Ja jag tror att det är det för hon viftar så på sin söta lilla rumpa =) 


 

Min mamma,, ja hon är minsann inte som hon ska vara o jag håller på att lära mig det nu.. Hon har letat efter sitt måttband ett tag men har inte hittat det. När hon skulle "städa" frysen lite o se hur mycket plats hon hade så hittade hon det i FRYSEN.. Vad tänker hon med ? 


 

Nej, jag vägrar jag går inte upp. Du får skylla dig själv mamma om du vill gå upp men jag ligger kvar.


 

Snarkelisnark, o jag drömmer så mysigt, ja det tror min mamma i alla fall att jag gör.


 

Nja,, jag har börjat få mittbena nu,, jag börjar få lång päls igen, det växer så det knakar. Undra om mamma göder mig med nåt såndäringa växtnäring ?


 

Mamma, mamma, du behöver inte leta mer för han är här. Han gömde sig,,, trodde han i alla fall.


 

Se sån stil jag har =) 


 

Mamma ger mig godis o leverpastej när jag ska vara ensam så att jag ska ha nåt att göra. Nu är jag i hela lägenheten, innan var jag bara i sovrummet men mamma tror att det ska gå bra med hela lgh. Men det är så jobbigt när jag märker att mamma inte hemma hos mig men jag gör mitt bästa o jag vet att mamma oxo gör det.


  

Mamma sitter i trapphuset o lyssnar på mig.. Den här gången var jag så duktig, jag var ensam i drygt 20 minuter.


Detta jäkla regnande, det är inte skoj o det är så smutsigt.


 

Mommo,, såg du,, vilken jädrans sving han har den lille skiten =)


 

Han borde börja med tennis =) 


 
 
 

Sitter i trappan igen. Ja den här filmen vet inte mamma vilken det var om det var dom 2 gångerna som det gick bra för mig. I går lämnade mamma mig ensam i hela lgh i 20 min o jag var så duktig. Så,, i dag gjorde mamma det igen. Första gången gjorde hon det inte alls bra för när hon hade lagt ut mitt godis på golvet o gick mot dörren så följde jag efter o när hon såg det skyndade hon sig ut o stängde den o då blev jag lite orolig. Men jag gick in o åt upp mitt godis på nolltid o sen satte jag mig i hallen o var ledsen o skällde.. Ja jag krafsade även på dörren. Men,,,, andra gången nu i kväll när jag låg o sov så gick mamma in till mommo o gav Bailys mat då märkte jag inte att hon gick o när hon var klar med Bailys så satt hon en stund i trappan igen o det gick sååå bra. Mamma blev så glad. Ja, vi får helt enkelt se hur det kommer att gå.


 
 
 

Tur att du har duschat o har rena fötter mamma =) 

 


Att det ska vara så roligt att leka med mammas täcke, hon behöver ju inte allt, jag kan väl få lite oxo.

 


Det är alltid nåt att se på tv;n =)

 

 

Lite gos innan vi ska sova måste vi ha,, annars kan inte mamma sova. Hon behöver den där kärleken o tryggheten som jag kan ge henne.

  
 

Jag förstår inte varför mamma säger att jag tar upp sån plats i sängen ? Jag som är så liten. Konstigt.


 

Bailysgubben,, hej kompis nu jädrans ska vi leka lite.


 
 

Jaha, var det dags att träna igen då 


 


 

Mamma, kan inte jag få välja ett recept ?? Jag vill oxo baka lite.


 

Vänta,, det är nåt där jag kan inte missa det. Jag behöver inte gå alls.


 
 
 
 


 
 
 
Jag sitter o skriver i min blogg o mamma dricker lite te. Ja hon blev visst sugen på det innan. 

 

Bailys är inne hos sig nu så går vi in i morgon igen o ger honom mat o släpper ut honom o öppnar vårt fönster så han kan komma in hit. Varenda dag är det likdant så jag skulle kunna klara av det själv nu. Men jag når inte upp till dörren o kan låsa upp den o jag skulle säkert äta upp Bailys skinka oxo o dricka upp hans grädde så det är lika bra att mamma får sköta fattakan, det gör hon så bra.

 

Lollipop lollipop Oh lolli lolli lolli Lollipop lollipop Oh lolli lolli lolli Lollipop! *POP* Badum dum dum Good luck getting that out of your head =)

 

Mamma har gått o sjungit på den hela dan så jag lär nog drömma den oxo. Får se om jag kan sova i natt. 

 

Nu är klockan mycket, jag ska snart ut o babba lite i ÖSREGNET,, inte kuvligt alls kan jag lova.. Jag får gå med min gula regnjacka med ett ben på ryggen, jisses men mamma tycker den är gullig, men jag är ju kille, då ska man inte tycka om något,, ja inte mer än mamma, mommo o tjejer. 

 

Hoppas att ni har haft en busig dag. God natt o sov gott. NOSPUSSAR   

 

 

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards