NEO LITEN BLIR STOR

Direktlänk till inlägg 19 september 2021

NEO & BAILYS - BÄSTA KOMPISAR. ELLER ?

Av Neo Gustafsson - 19 september 2021 17:50


Ja det händer mycket här nu när jag försöker bli kompis med Bailys,, han vill ju inte leka med mig o jag förstör inte varför han inte vill det ? Jag kan bli lite ledsen men han får väl ta det i sin takt.... Näää det får han inte för jag vill leka nu. 

 

Han kommer in till oss o springer runt,, ja ok,, det är jag som jagar honom så han måste springa. Men jag tycker att det är lite kuvligt att jaga honom för det är ju lite som att leka,, för stunden. 

 

I dag har tant Rohde varit här hos mig för mamma var o handlade o det är så läskigt när mamma åker iväg. Jag blir så orolig då men mamma försöker träna mig men det är inte lätt o det är inte lätt för mamma heller för hon blir så ledsen när hon hör mig gråta.. 

 

Men,, mamma tror att det kommer att gå bra,,, men hon säger att hon vet inte vilket år det blir..

 

 

Hej ,, nu kan vi väl leka lite ? Du kan inte bara ligga o slappa förstår du väl.

 

 

Jaha, nu har han tagit min mamma, det är min plats men han får gärna ligga där en stund OM han är snäll. Jo, han är snäll trots att han inte vill leka.

 

 

Här är han med min moffa, jag har aldrig träffat moffa men mamma säger att han hade humor o brukade berätta historier. Han älskade hundar o hade många, han tävlade oxo plus att han tränade andra. Han var hundinstruktör o var jätteduktig.

 

 

Mamma,, kommer Bailys till mig snart ? Hur länge ska jag behöva vänta ?

 

 

Mamma,,, Mammaaaa, när kommer han ? Jag orkar inte vänta längre.

 

 

Jag vill leka lite med mamma, det är så roligt för hon har alltid tid o hon tycker att det är kuvligt att busa lite .

 

   

Här var jag lite trött,, mamma smekte mig sen så jag somnade gott jämte henne.

 

   

Här ligger jag i mammas knä o sover gott, jo då jag brukar sova med ögonen öppna, det kan se lite läskigt ut men jag sover så gott så.


 


 

Tänk att det är så kuvligt att reta mamma, jag tar hennes täcke. Jag både biter o snuttar lite på det. 


 
 

Det är så kuvligt att leka med min angry bird det är min bästa leksak o jag brukar ta med den ut.


 
 

Jag brukar drömma o då skäller jag, men mamma har sett när jag springer med benen oxo så jag vet inte var jag springer nånstans. 


 
 

Ja nu har Bailys kommit in igen, kom så leker vi.


 

Mamma,, han får inte boxa mig så, säg till honom..


 
  Vi kan ligga fint i soffan tillsammans,, eller ? 

 

Mamma säger att det är ett jäkla liv här när Bailys kommer in. Hon säger att jag kör racer på parketten o mina ben far åt alla håll o kanter o Bailys springer för glatta livet.. Vad är han rädd för ? Jag fattar inget. 

 

Nu ska jag ut o tissa o babba lite. Hoppas att ni har haft en busig dag. 

 

God natt o sov gott.

 

Nospussar ♥

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neo Gustafsson - 13 juni 2022 18:41


      Hundar som gillar att bada eller är ute länge i kallt eller regnigt väder kan ibland drabbas av något som kallas för vattensvans. “Frozen tail”, “water tail” eller “wet tail” är andra namn på detta til...

Av Neo Gustafsson - 14 februari 2022 11:48


      I dag är det en speciell dag för i dag är det många hjärtans som har en alldeles egen dag o den heter Alla Hjärtans Dag. Jag önskar dig många Alla Hjärtans Dag kramar till Dig Önskar ER alla an Glad Alla Hjärtans Dag ♡ ♥b...

Av Neo Gustafsson - 29 januari 2022 16:26

      Vet ni vad ? I dag har jag bott hos min mamma i 1 år. 1 underbart åt tillsammans med mamma,, o mommo o det har varit underbart.   Mamma hade ingen aning om att jag skulle flytta hem till henne. Hon blev så chockad..    Det var s...

Av Neo Gustafsson - 28 januari 2022 20:20


    Det är så kuvligt att jag har kunnat samla in så många pengar. Tänk vad dom pengarna betyder så mycket för djuren..    Insamlingen håller på i 118 dagar till o mamma har lovat att jag ska få skänka lite till nästa månad.     Ni f...

Av Neo Gustafsson - 26 januari 2022 19:12


        Hej mina söta vänner. Tänk att vi har så många vänner som vi kan leka med men det är inte alla som har det för dom försvinner hela tiden o tillslut finns det inga vänner kvar för dom andra o det är riktigt sorgligt.    Men nu ha...

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards