NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 1 maj 2021

Av Neo Gustafsson - 1 maj 2021 17:31


Ja, det gör han verkligen. Innan när vi var ute o gick så stannade vi till hos lilla Elsa så han fick leka av sig lite o det tycker han är så roligt. Det är så roligt för mig oxo att se att han kan leka med andra hundar för det är viktigt.

 

Vi har gått 2 promenader i dag men efter vi hade varit o lekt med Elsa så fick jag bära honom ganska mycket, men det gör jag så gärna för jag vill gå lite.

 

Det är viktigt för honom att komma ut oxo o se sig om i vida världen, se vad som finns där ute.. 

 

Han är så nyfiken o vill gärna stanna o hälsa på alla han ser. Barnen kommer fram o häromdagen så mötte jag 4 barn, 2 killar o 2 tjejer. Jag hör först att en av killarna säger - Oh där kommer den där fluffiga hunden. Ena tjejen sa - Jag tycker att han är så fin. Neo fick hälsa på dom innan vi gick vidare. 

 

Det är hundar, fåglar, människor, mopeder, bilar, cyklar ja vad mer finns det. 

 

Han var jobbig i går när vi var ute. Han har lärt sig att spotta ut när jag ber om det. Dom flesta gångerna gör han det utan att han ska mutas med godis o det är så bra.

 

MEN,,,, i går tog han banne mig allt som låg på marken. 4 fimpar, 2 snus, 1 tops, en sån där blister som man har medicinen i, 1 plastlock o 2 snorpapper... VARFÖR i hela friden kan dom inte plocka upp skiten efter sig ?? Jag vet inte hur många gånger jag får böja mig på våra promenader. Det är så dålig stil att man bara slänger skiten hur som helst. Det är inte bara hundar, barn mm utan det finns vilda djur som kanske tar för sig o blir dåliga. Ja det finns så mycket mer än bara det jag skrev här nu som är farligt. TA upp skiten efter dig. Ja på tal om skit,,, varför orkar man inte ta upp skiten efter sin hund ??? Det ligger högar överallt o det är så ÄCKLIGT. Ta ditt ansvar när du skaffar en hund.


 

I går träffade vi på en liten sötnos,, Sigge o Neo tyckte att det var så roligt att hälsa på honom. Vi sågs 2 gånger den dagen. 

 

         

Här var han helt slut efter leken med Elsa i dag =)


 


 

Det är så roligt att se honom leka, att få vara hund ,, bara vara o ha skoj =)


 
   

 

 

Häromdagen träffade vi på en jättefin collie som Neo hälsade på. Det är roligt att se att han kan föra sig =)

 

     

Man måste ju vila lite mellan varven =)

 

     

Han håller själv i kopplet =)

 

   

Det var den här jag menade som man har medicinen i ... 

 

Nu ska vi ta det lugnt i kväll. Neo är uppe i varv o är övertrött så han somnar väl snart,, hoppas jag. 

 

Ni får ha en fin kväll där ute. Var rädda om er.

 

 

NOSPUSSEN ♥

 

 

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards