NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 17 maj 2021

Av Neo Gustafsson - 17 maj 2021 19:25



Ja, var ska jag börja ?? Det händer så mycket nu o jag hinner inte med. Neo växer så det knakar o han är så duktig. Han har snart varit rumsren i 1 månad, men han väcker mig ganska många gånger på förnatten o sover bättre i slutet på natten fram till morgonen. Men han har blivit så mycket duktigare med att "hålla" sig. 

 

Jag försöker träna honom lite med att gå i trappor oxo, det är han inte van vid för jag tar hissen då mina ben inte alltid hänger med o jag ramlar. Sen bor jag ju på markplan så vi går ut där oxo.. 

 

För några dagar sen kom sonen till mig o hjälpte mig att sätta upp staketet, ja det är nät men jag säger staket. Det känns så skönt nu att bara kunna släppa ut Neo där. Men på natten tar jag ändå på honom kopplet så han koncentrerar sig på att kissa så han inte bara går o äter blommorna i gräset. 

 

   

Men hallå,, jag då ?? Kan du inte leka lite med mig =)

 

  

Sådär ja,, det var bättre =)

 

 

Självklart ska Neo ligga på rygg o busa med Marcus.

 

     

Va, tog det stopp där ?? Ja lille vännen det gjorde det. Första gången mormor stod på andra sidan nätet o ropade på Neo så sprang han rakt in i det så han studsade bakåt, han såg det inte, men det gick bra =)

 

Marcus får lite hjälp att sätta upp staketet =)

 


 
 
 
Här är han ute själv o jag är inne i köket o tittar till honom lite. 

 

Men,, i dag har det varit en STOR dag för Neo. Jag har varit rätt orolig nu ett par dagar för hur det ska gå.. Han blev ju så fruktansvärt rädd när han var inne i stan i ett djurbutik o klippte klorna, han som gjorde det var inget bra alls så jag har inte kunnat klippa dom efter det.

 

Men,,, han har varit hos frissan i dag för han hade sån lång päls så jag fick borsta den ofta 2 ggr/dag.. Frissan Anette har jobbat med detta i många år o jag märkte att hon var lugn av sig men jag sa ändå att jag var orolig =)

Jag hade med godis till Neo i fall han ville ha nåt gott ,, sen lämnade jag o mormor honom där,, alldeles ensam,,, utan mig. Hur kunde jag ? Ja så kände jag det.. Mormor o jag åkte till Ica Maxi o handlade o jag skyndade på så allt som allt tog drygt 1 timme.. När vi kom tillbaka så stod han på golvet o var så liten o söt o alldeles Lugn... 

 

När jag höll honom kom tårarna på mig, det var väl både min rädsla som släppte o att han var så nedrans söt.. Hon hade tom kunna klippa klorna på honom o han hade varit duktig. Hon var så mjuk i sättet o jag frågade om jag fick fortsätta att gå till henne o det fick vi så det känns bra.

 

 

Han börjar så smått att gå närmare träden nu när han ska kissa, ibland har han lyft lite på benet för att ta stöd mot trädet längst mer,, så det är på gång det oxo.. Snart lyfter han benet när han kissar =)  Ja,, det är ju inte säkert bara för att han är hanhund =)

 

 

Sista kortet jag tog på honom innan han klippte sig =)  Man ser inte ögonen på honom.

 

 

Ja då var vi framme hos Anette.. Hjärtat slår hårt kan jag säga.

 

 

Ja halva Neo försvann, jag bad henne spara detta så jag fick se hur mycket päls som klipptes bort o det var en hel del.

 

 

Hon fick inte klippa svansen för den vill jag ha yvig o lurvig.. Han blev så fin min lille skatt.

 

   

Ja det tar ju på krafterna att klippa sig så han åt o sov en bra stund när vi kom hem.

 

   

Titta, nu ser man hans fina ögon. Han är ju aldrig stilla så det blir bara suddiga bilder men jag gör så gott jag kan =)

 

 

Ja som jag har sagt innan så älskar han att ligga på ryggen både när han ska sova o busa.

 

   

Han har såna härliga stilar när han sitter. Det är som han inte hade ett enda ben i kroppen för han är lealös =)

 

  

Jag smög på honom innan,, han satt så fint på altanen o tittade ut i friheten.

 


Jag smög på honom för jag ville se vad han gjorde,, om han hittade på bus eller om han satt o filosoferade =)

 


  Ja han har ju även börjat borsta sina tänder själv =) Nä då,, jag får leka lite med tandborsten för att han ska vänja sig så det ska nog gå bra =)

 

 
  Ser ni tofsen på huvudet,, han är som Stig Olsson heter han va ? Men nu är den borta o mer än så..

 

Nu har han ätit kvällsmat så nu ska vi gå ut lite o sen blir det sängen. Det har varit en bra dag annars,, det kom ett par regnskurar innan men mestadels uppehåll o skönt väder.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag .. Önskar en god natt o sov gott.

 

NOSPUSSEN ♥

 

 

 

 


TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards