NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 11 mars 2021

Av Neo Gustafsson - 11 mars 2021 16:58


Neo är så otroligt go. När han precis har vaknat så tittar han på mig o vill komma upp i famnen o självklart får han ju göra det. Då håller han på att gnosa sig o snurrar runt, han brukar buffla med nosen på min mun, ja han är så underbar.

 

Idag är han 15 veckor o han väger 2,9 kg... Han växer så det knakar min stora kille. 

 

 

Första gången jag var o handlade till honom köpte jag den här reflexvästen men den var alldeles för stor.. Men nu provade jag den o den passar.. Men,,, Neo är inte alls glad i att ha kläder på sig, men han måste vänja sig vid det.

 

   

Han är så roligt med hur han sitter. Han sitter alltid med bakbenen framåt, ja han är ju helt lealös i hela kroppen när man håller på med honom. Han är som en trasdocka.

 

     

Han är väldigt duktig,, han hjälper mig att läsa reklamen o ta reda på vad det är som är billigt för den här veckan =)

 

   

Lite bus blir det ju oxo,, här tittade han fram från kudden. Han älskar att gömma sig o buffla runt.

 

 

Titta på hans vackra öga, det är så blått. Jag hoppas att det inte försvinner. Han älskar den här leksaken,, men den var inte så bra för han biter sönder den i kanterna så jag få hålla lite koll när han leker med den.

 

 


Självklart hjälper han mig när jag ska blogga oxo,, han håller koll på vad jag gör så att jag inte gör nåt tokigt =)



 

Lite morgonmys ♥



 
 

Ja då,, jag kan sitta fint men jag kommer att lära mig många saker.


 

Tänk att det är så roligt med bollar,, tur att jag har en här som är barnens =)



 

Ja vad ska jag säga =) Han är precis tokig =)


 
 Vi tränar på att gå ut o göra våra behov,, men,, det är inte alltid man hinner o det är ok än för han är så lite. Han är 15 veckor,, ja ok nästa vecka blir han 4 månader så han börjar bli en stor kille. Jag gör allt för att han ska klara det, så vi kämpar på.

 

Han älskar att busa o han får sina ryck o springer runt i lägenheten sen kommer han till mig i soffan o vill hoppa upp o där kör han sina race oxo så jag får hålla ett öga på honom så han inte trillar ner.

 

I morse fick han komma upp till mig i sängen så vi myste,, det var första gången han fick göra det för han klarar inte av att hoppa upp eller ner utan att skada sig.

 

Jag har en trappa som jag ska sätta ihop o ha vid sängen så han ska kunna ta sig upp o ner själv, men han är lite för liten än .. Han är så klantig,, allt ska gå så fort så jag är rädd att han ska trilla ner o göra sig illa,, men jag ska träna honom med trappan o sen kanske jag får sova med lampan tänd dom första nätterna. Ja jag får se hur det blir.

 

Han älskar att vara inne hos mormor. Så fort jag öppnar min dörr så ser jag inte röken av honom, det tar 2 sekunder sen är han vid hennes dörr.. Ja det är roligt att det går så bra.

 

Nu ligger han vid mina fötter o sover gott, o så fort han vaknar ska vi ut igen. 

 

Så fort han har vaknat på morgonen går jag ut med honom, sen får han mat o efter maten går jag ut med honom, sen sover han lite o när han har vaknat går jag ut med honom. Sen gör jag mig i ordning o går ut med honom. Har han sovit eller busat går jag ut med honom, o ser jag att han närmar sig draglakanet på golvet så ropar jag på honom o tar upp honom o går ut med honom.. Så det blir många turer varje dag =)

 

Det jobbigaste är när vi tar våran runda,, lite längre då vill han äta all sten som ligger på gatorna så jag får gå med en sprayflaska som jag har vatten i o dutta till på honom. Jag skulle bli förtvivlad om det händer nåt,, att en sten kanske sätter sig,, hemska tanke.

 

Dagen har varit bra o han tycker att det är så roligt nu när det har kommit mer snö..

 

Ha en bra kväll.. NOSPUSS ♥

 

 

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards