NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 24 mars 2021

Av Neo Gustafsson - 24 mars 2021 16:17


Neo han växer o blir större o större. Han väger nu 3,5 kg o i morgon är han 17 veckor så tiden går fort. Han kom till mig den 19;e januari, jag förstår inte vart tiden tar vägen.


 

Jag älskar hans lilla bebismage o han ska alltid ha nåt att tugga på när jag borstar honom, men han är duktig.. Det blir allt lite kärleksbett här o där men det får man räkna med.


   

Han ska alltid ha med sina leksaker upp i soffan,, den här har han bitit sönder så den har jag fått kasta. Men den var inget bra i sömmarna tyvärr. Jag trodde att det skulle vara omöjligt för honom att ha sönder den.

 

  

Pssst,,,


 

Va,,,,


   

Ja för tusan, jag är vaken =)


 

Han älskar att vara ute o busa.


 

Han älskar sina leksaker o dom ska gärna vara med honom överallt =)


   

Det var lite "skrämmande" att åka rullatorn så det blir att jag får bära honom o vi får ta lite kortare "sittningar" i rullatorn så han kan vänja sig =)



 Tut tut här kommer jag =)


 

Han är så fin i färgerna, men han har blivit så ljus o jag tror att han kommer att bli ännu ljusare plus att han kommer att bli lite orange/rödlätt..


 

En som är trött =)


 

Dom var så söta Chloe o Neo när dom träffades. Det är bra att börja med dom i hans storlek för han blev lite rädd en annan gång när en hund skällde rejält så därför tar jag det lugnt.



En nyduschad Neo. Jag har badat honom i köket innan men så ville jag prova på duschen o det gick ganska bra trots att jag fick så böjd. Men han är lite stor nu för köket o diskhon o det är svårare att skölja av schampot.



 

En som snarkar gott =)



 
 
 
 
 
  Här busade han lite med Ragnar som oxo är i hans ålder men något större så han var mer osäker med honom. 

 

Nä, det är inte lätt att vara liten o lära sig hur allt funkar , det får han lära sig med tiden o han kommer att komma underfund med mycket på vägen dit. 

 

Sen är det ju upp till mig att göra honom redo för hans liv, jag kan inte bara stå o se på, jag måste tala om för honom, visa honom. O han är duktig med att lyssna o ta in det jag ber honom om. Jag kämpar med att få honom rumsren o det är inte lätt för det är ett evigt passande på honom o jag vet inte hur många gånger jag går ut med honom på en dag ? Jo en gång räknade jag o då hade jag varit ute med honom 15 gånger även om det bara var här ute i trädgården. Så fort jag tror att han behöver gå ut så gör jag det, bara för att han ska få in rutinen.. 

 

I förrgår o i går hände inget inne på draglakanet o han var så duktig o jag blir så glad o stolt.. Men,, jag vet att det kommer bakslag o att det kommer att hända en liten olycka här o där men han är inte gammal o när det händer kan jag bara visa honom ut tills han har fått in att han ska säga till när han är nödig =)

 

Jag lär honom att inte ta godiset som ligger på golvet o det funkar väldigt bra. Tanken är att han inte ska ta något på golvet förrns jag säger vassegod eftersom jag äter medicin o kan tappa en tablett o det skulle vara fruktansvärt om han fick tag i en, det kan vara jättefarligt för honom.

 

Vi är ute o promenerar o han är som sagt va duktig o han är väldigt aktiv o en glad skit med en stor aptit både på livet o maten.. Han äter mer än gärna det jag äter o han har fått smaka på lite av varje men bara små bitar. Han måste få känna sig för vad magen tål o inte tål.. När jag hade Teddy så åt han allt som jag åt,, även stark mat o han var aldrig dålig i magen, men han var väl "härdad" =)

 

Nu ligger Neo i soffan o sprattlar o busar med alla kuddar. Jag har fått lägga upp alla kuddar på ena sidan för han springer racer i soffan o jag vill inte att han ska ramla ner där. Men han älskar att gömma sig under kuddarna så han kryper in, precis som i en liten koja =) 

 

Han är mysig min lille skatt ♥

 

NOSPUSSEN ♥

 

 

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards