NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 6 juli 2021

Av Neo Gustafsson - 6 juli 2021 14:20


 


Det är så många som är ute o går långa promenader med sina hundar när det är gassande sol o asfalten är kokhet.. Det är så lätt för hundens tassar att bli svedda av värmen o asfalten blir stekhet.. 

 

Man måste inte gå ut mitt på dagen o ta den där långa promenaden utan den kan vänta. OM du måste gå ut lite längre med din hund så ta av dig skorna o ställ dig barfota på asfalten o känn efter hur det känns. Bränns det på dig så kan du ge dig den på att det bränns precis lika mycket på din lilla älskling .

 

Gå där det finns skugga, mycket gräs så hunden inte behöver lida med sina tassar, den kan inte säga till dig att det gör ont. 

 

Jo då,, jag går ut långa promenader med Neo, men jag går inte när det är som varmast o jag tvingar honom inte att gå på asfalten när den är brännhet.. Jag har en vagn till honom som han åker i o den sitter han i o jag släpper ner honom där det är skugga eller grusväg. Självklart går han oxo på asfalt men inte när det är som varmast utan då går vi bara runt husen här o det räcker gott o väl o han gör sina behov, det är det som är det viktigaste. 

 

Så tänk på din hund, det är så lätt att dom bränner upp sina små söta tassar o dom måste vi alltid använda för att ta oss nånstans. 

 

Jag måste oxo bara påpeka om att man inte ska lämna sin hund,, ja eller barn för den delen heller i bilen nu .. Även att det kanske är skugga o att du har ett fönster öppet så blir det stekhett i bilen på nolltid.... 

 

Se till att ALLTID HA MED VATTEN, lite godis om du är ute längre. Är du vid en kiosk eller där dom har glass, köp en glass o låt hunden/ barnet få svalka sig.

 

 

¤ Ett tips är att du fryser in halva flaskan med vatten o sen fyller du på andra halvan med kallvatten så håller det sig länge.. 

 

 

 

 

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards