NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 30 juli 2021

Av Neo Gustafsson - 30 juli 2021 20:26


Ja tänk vilken tur jag hade som slapp städa för jag ville gå in till min mormor. Det var ingen som sa att jag skulle behöva städa när jag flyttade till min mamma, så det slipper jag. Men jag ska försöka att hjälpa henne nån gång, jag kanske inte behöver dra fram alla mina leksaker som jag inte leker med, men det är så roligt att busa till det. 


 

Jag somnade så gott i soffan innan o sen när jag vaknade till en stund så gick jag o la mig på mammas bröst o där låg jag o snarkade gott. Det är så mysigt att få vara nära o det är så skönt när mamma kliar min lilla mage.


 

Jag sover i mammas stora säng o jag har en hel sida för mig själv men jag går ändå över till mamma o sover lite på henne eller på hennes kudde oxo. I natt ska hon ta bort min kyldyna för nu är det inte varmt längre så jag hoppas att jag ska kunna sova, det har jag inte kunnat innan men det kanske blir bra i natt.


Man kan ju tro att jag inte gör nåt annat än sover,, jo det gör jag, jag busar mycket. 


   

Är inte din mat klar snart, jag är så sugen på lite god mat. Jag får alltid smaka av mammas mat men hon är noga med vad jag äter så jag inte får i mig nåt som kan vara farlig för mig som tex lök eller choklad. Men det är så gott o jag älskar mammas mat. Min mat är väl ok, det går att äta den, ja den är god även att mamma måste truga lite innan jag börjar äta.


 

Min mamma älskar mig, det säger hon varje dag 


 

Mamma tycker att jag har så fina ögon. Mitt bruna öga är så nötbrunt o vackert o mitt blåa öga är så vackert. Vad är det man säger ? Ögonen är själens spegel ? Nä jag kan ha fel.


 

Puss lilla mamma 


 

Den här filten som du har fått av din moster Camilla är nu MIN bara så att du vet det. Den är så mysig att snutta på så den tar jag, tack mamma.


 

Mamma,, när ska du köpa fler leksaker till mig ?? Men säg inget till mormor för hon tycker att jag har för många leksaker.. Men det har jag ju inte.


 

Mys mys mys 


 

Men det är väl fint ? Jag har inte stökat till det ..



MORMOR NU KOMMER JAG ÖPPNA DÖRREN. Det är så roligt att gå in till mormor o busa lite. Det är kul när Bailys är inne så jag kan försöka leka lite med honom, men han vill ju inte men han kanske ändrar sig snart.


 

Jag vill ha fler leksaker. Har ni några över så kan ni lämna dom hos mig, mamma kan ge er våran adress =)


 

Det är skoj att ha med sig leksakerna ut o det får jag. Men oftast så säger mamma att vi ska lämna dom hemma så dom inte blir smutsiga. Men det gör väl inget för mamma tvättar så gärna.


 

Ja nu jäklar busar vi =)


 
 

Den här rundan regnade det inte, men fy vilket tråkigt väder. Jag vill komma ut på våra promenader o jag vet att mamma vill det oxo.


 

Men snälla mamma,, det är väl ingen som går med regnjacka heller ? Jo det fick vi allt göra för det ösregnade o blåste innan men andra rundor var det uppehåll.


 

Tänk vad gott man kan sova.


 

Mamma tittade på mig när jag tittade på tv;n, jag satt länge o tittade men när mamma skulle ta kortet så la jag mig ner.


 

Ja mamma du skulle tagit gummistövlarna. Skönt att komma in från detta hemska väder. Mamma sa innan i dag att det regnar spik men jag förstår inte vad hon menar. Spiken sitter ju i min nya grind, ja hon är tossig.


Mamma har börjat lämna mig ensam. Nä hon har inte lämnat lägenheten men hon har stängt in mig först på toan ett par gånger i 1 minut. Ja hon har fått börja om för jag känner mig inte trygg när jag blir lämnad. 

 

Men i dag har hon lämnat mig i sovrummet o det ska hon fortsätta med. Det har gått bra, sista gången sa jag inget utan höll på med min leksak med godis i så mamma blev glad. Hon säger att det bara är att fortsätta att kämpa, men jag vet att det gör ont i mammahjärtat när jag är ledsen o skriker, men jag vet att hon måste. 

 

Nu ska vi gå ut o tissa o babba lite sen ska vi sova. Det är så mysigt att lägga sig. Först busar vi lite o sen myser vi o sen sover jag gott. 

 

Nospussen 

 


TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards