NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 12 februari 2021

Av Neo Gustafsson - 12 februari 2021 21:00


   

Tänk om jag ändå fick komma upp i soffan o vara där själv,, men nä det får jag inte än för mamma är rädd att jag ska ramla ner o slå mig. Så jag kommer att få komma upp där själv när jag inte är så klumpig o "galen" ... 

 

Jo då,,, han får vara i soffan när jag håller honom, när vi busar eller om han sover gott på mig. 

 

Han tycker om när jag bär honom o vi dansar ,, att få vara nära det är det bästa som finns, hoppas att det alltid håller i sig. 


Ja allt som hamnar på golvet är Mitt säger Neo så det gäller att passa sig så inget hamnar där. Han är snabbare än snabbast, jag förstår inte hur en sån liten parvel kan vara så otroligt snabb.. Han lär äta mycket men så länge jag kan avstyra honom så gör jag det. Det blir lite värre sen när snön försvinner o gräset kommer fram,, jisses i min låda då blir det inte nådigt för mig =)

Buskarna som vi har oxo, dom har han redan spanat in sig på så dom lär han hänga i sen när han kommer fram till dom. Men så är det att vara liten o söt, då kommer man undan med ,,,, nästan allt. 

 


 

 

I går fick jag ett meddelande om den här bilden eller om det var en film jag la in på Neo när han är i buren. Meddelandet gick ut på att man Inte får ha sina hundar/djur i bur när man är inne. Detta är olagligt o kan leda till en anmälan o att jag kan få böta, plus att man inte fick ha dörr på buren.. Min tanke är att jag skulle lära Neo att inte vara rädd för buren när han väl ska ha den i bilen så han har fått gå in där för att vänja sig lite. Jag har hela tiden suttit med honom när han har varit i buren o han har när som helst kunnat gå ur den, så det har inte varit nåt tvång o det skulle jag aldrig utsätta honom för heller.

 

Jag blev lite ledsen o rädd att jag hade gjort nåt jätte fel så idag ringde jag till Länsstyrelsen i Jönköping o pratade med en kvinna där o hon sa att det inte var olagligt att ha honom i buren inomhus bara luckan var öppen. Man får inte stänga in nåt djur i en bur inomhus, däremot kan man ju ha dom i bilen eller om man får ett intyg från veterinären om det skulle vara nåt annat. Så det var bra att jag ringde o kollade upp detta. 

 

   

Det är så underbart att mysa så här. Han älskar att sova nära o jag njuter av hans andetag. Han drömmer ganska mycket,, undra vad han drömmer om ? Det är så rogivande att ha honom på bröstet så här o att kunna slappna av efter bus. 

 

 

Det är ju faktiskt inte lätt att ta bra bilder på honom för han är inte still för en sekund , så det blir som det blir =)

 

Han är så duktig med buren. Jag har öppnat båda dörrarna så han kan gå in där oxo. Det känns bra att kunna träna honom inne,, innan vi ska åka o ta hans andra valpspruta nästa eller nästnästa vecka. 

 

Vi tränar även på att bli rumsrena o det går sådär men det kommer att ta tid o det får det göra. Sen har han blivit så mycket bättre med kopplet, han är inte den där fisken på spöt längre =)

 

Han har varit inne hos mormor i dag igen o busat. Sen på kvällen kom Mia o Tilda o hälsade på honom en stund så dom tog med honom ut en liten stund på framsidan. Jag funderar på att ta ut honom lite i morgon kanske men inte på vägarna för där har dom saltat så mycket o det är inte bra för tassarna. Men jag kan gå mellan husen här så ska det nog gå bra,, får se hur kallt det blir först.

 

Nu har vi varit inne o sagt god natt till mormor, han har ätit o ligger vid mina fötter o sover gott. 

 

Så nu säger vi god natt o sov gott.

 

Nospuss ♥

 

 

Tidigare månad - Senare månad

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards