NEO LITEN BLIR STOR

Alla inlägg den 23 februari 2021

Av Neo Gustafsson - 23 februari 2021 21:21


I morse blev jag uppringd från Furry Friends, jag är med o tävlar med Neo där o dom hade ett bra erbjudande på torrfoder. Normalt kostar 6 kg 589 kr o då får man det hemskickat till dörren var 3;e månad så det blir knappt 200 kr / mån, det är väl helt ok.. Jag har ju inte hunnit kolla upp så mycket av vad som finns på marknaden för det ska vara ett bra foder med mycket kött i.. 

 

 

Så den här påsen får jag till dörren för 1 kr,, det kallar jag att göra ett bra klipp så nu är det bara att hoppas att han tycker om det.

 

Annars har dagen varit bra. Det var jag som väckte honom inatt igen o även i morse så han åt frukost kl 8 o sen somnade han om igen en stund.

 

 

Det var ganska skönt ute men jag tyckte att det var lite råkallt. Snön håller på att smälta så det är bra nu ska bara allt grus bort oxo innan Neo äter upp allt. Han stoppar allt i munnen så jag får passa honom hela tiden. Men det är ju så även med barn,, dom stoppar oxo allt i munnen..

 


Det är minsann inte lätt att borsta honom så det blir en lek av det hela o då går det bra.. Nej, han är duktig även med det fast jag måste "kämpa" lite men han blir så fin lillplutten ♥

 


 

Tänk vad mycket det finns i stora världen, det är inte klokt. Dofter, allt man kan tugga på, allt som rör sig. O precis innan den här filmsnutten kom det en röd bil o körde bara en bit ifrån oss o smällde med en smällare så jag hoppade högt o jag blev så rädd att Neo skulle bli jätterädd.. Ja,, han reagerade men han blev tack o lov inte rädd. Lite längre ner sen smällde dom igen. Jag förstår inte vitsen med att köra förbi folk så o smälla.. Särskilt när dom ser en liten valp.  


 

Han låg o snarkade så gott innan, men jag väckte honom visst när jag filmade =)
 

 

I morse så skulle jag väga mig o han tyckte väl att han ville det oxo men han fick inte till det.. Men jag ska väga honom i morgon så får jag se vad han väger då.. Det är lika spännande varje gång,, att se hur han växer för det gör han verkligen. Han har blivit så mycket större på dom här dryga 3 veckorna. Oj,, på fredag har jag haft honom i 1 månad. Var har tiden tagit vägen ?? Det är inte klokt. 

 

Jag älskar honom mer o mer för varje dag som går o han vill alltid vara nära.

 

Innan i dag när vi var ute på en av rundorna så gick vi till Rohde för hon hade köpt saft åt mig ,, så hon fick hälsa lite på honom. Tillslut blev han så trött så han ville komma upp i famnen på mig o där ligger han på rygg o somnar på 2 röda,,, han är helt lealös.. Det verkar som han inte har några ben i kroppen =)

 

Han är inte rädd när man handskas med honom heller, jag kan lägga honom på sidan, ryggen o jag kan vända o vrida,, självklart försiktigt. Men när jag försökte det med Teddy så blev han så rädd. Teddy ville oxo hela tiden vara nära o det är det jag älskar,, närheten man får.

 

 

Detta är ,, var Teddy min älskade Bichon Frise. Jag fick ha honom i 15 underbara år o jag saknar honom varje dag.. Han hade nog gillat lille Neo,, lillebror =) Ja, tänk vad man kan älska sina djur.

 

Nu är han trött lille giisen så nu vet han inte vilket ben han ska stå på =) Han blir som ett övertröttat litet barn som bara konstrar hela tiden =)

 

Han har varit inne hos mormor nu o busat lite så nu sover han säkert gott i natt. 

 

Nu önskar vi er en god natt. NOSPUSSEN

 

 

 


Tidigare månad - Senare månad

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards