NEO LITEN BLIR STOR

Direktlänk till inlägg 21 februari 2021

SE SÅN STIL HAN HAR.

Av Neo Gustafsson - 21 februari 2021 22:26


 

 

I går kväll innan jag somnade så tittade jag ner för att se så Neo sov o det kan jag tala om att han gjorde. Han hade somnat precis så här med bakbenen i sängen o resten utanför.. Den här killen kan sova precis hur som helst.

 

 

Han har sovit bra i natt o på morgonen så tittade han på mig med sina bedjande ögon o jag säger god morgon o frågar om han har sovit gott. Så fort jag börjar prata vill han komma upp i min famn o det får han ju såklart. 

 

 

Det var vägning i dag o han ställde sig på vågen men hoppade av direkt så jag fick väga först mig själv o sen med oss båda. Han väger nu 2,4 kg så han har gått upp 0.5 kg på 4 dagar.. Det kan väl inte stämma ? Jag får kolla honom i morgon igen. Jag vet ju att han växer så det knakar o det ser jag ju på honom så det kanske inte är så konstigt.. 

 

 

Jag älskar hans stilar, jag älskar hans sätt att sitta på hela rumpan med benen så här =) Han är lealös som en groda o är inte rädd för att "handskas" när man bär honom eller lägga honom på rygg för det älskar han, bara han får busa så är han nöjd.

 

 

Det är inte lätt att ta bra kort på honom när han rullar runt hela tiden men jag gör så gott jag kan =) Det är så roligt att ha kort på honom. Det är likadant på mina barnbarn, där kan jag gå tillbaka o se när dom var små. 

 

 

Efter mycket bus är det dags för lite sömn o det går det åt om han ska orka med dagen.. 

 

Idag har jag borstat honom ,, dammsugit o han är inte rädd för den men han vill gärna vara en bit ifrån, det är värre med fönen den tycker han inte alls om. Men det kan bero på att jag o mamma ville blåsa honom torr när han hade badat. Jag får ta det lite försiktigt där så ska nog det gå bra oxo.

 

Min lille pajas =)

 


 

Han var så duktig idag när vi gick ut, det var inte alls lika skrämmande att gå på asfalten som det har varit innan så det kommer att gå bra. Men,,, han är lite farlig för han äter precis allt. Jag längtar till dom sopar gatorna så all sten försvinner. Han var snabb som tusan o fick in en ganska stor sten i munnen men jag fick ut den direkt så det gäller att vaka honom som en hök.

 


 
 
Bara massa bus o mys hela dagen lång. Han vaknade en gång i natt o sen vaknade jag 7.20 o sen har jag inte sovit men Neo somnade lite när han hade ätit frukost.. 

 

Det har varit en bra dag. Jag försöker lära honom sitt men han är så ivrig när jag tar fram hans godis, så jag får vänta tills han har satt sig på rumpan o lugnat ner sig så det kan ta lite tid.

 

Vi har märkt oxo att när han busar upp sig så flämtar han ganska mycket men det kanske är så. Jag kommer ju inte ihåg hur det var med Teddy, det är ju 20 år sen. Men jag ska fråga veterinären när han ska ta sin andra valpspruta så får jag se vad dom säger.. Jag har några frågor till dom =)

 

Han var inne hos mormor nu när hon kom hem så han fick busa av sig där lite oxo.

 

Nu ligger han o sover gott vid mina fötter. Det ska bli mysigt sen när han blir så pass stor så han kan klara sig själv i soffan o sängen så jag inte behöver passa på honom så han inte ska trilla ner.

 

Dröm Sött. NOSPUSSEN

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neo Gustafsson - 13 juni 2022 18:41


      Hundar som gillar att bada eller är ute länge i kallt eller regnigt väder kan ibland drabbas av något som kallas för vattensvans. “Frozen tail”, “water tail” eller “wet tail” är andra namn på detta til...

Av Neo Gustafsson - 14 februari 2022 11:48


      I dag är det en speciell dag för i dag är det många hjärtans som har en alldeles egen dag o den heter Alla Hjärtans Dag. Jag önskar dig många Alla Hjärtans Dag kramar till Dig Önskar ER alla an Glad Alla Hjärtans Dag ♡ ♥b...

Av Neo Gustafsson - 29 januari 2022 16:26

      Vet ni vad ? I dag har jag bott hos min mamma i 1 år. 1 underbart åt tillsammans med mamma,, o mommo o det har varit underbart.   Mamma hade ingen aning om att jag skulle flytta hem till henne. Hon blev så chockad..    Det var s...

Av Neo Gustafsson - 28 januari 2022 20:20


    Det är så kuvligt att jag har kunnat samla in så många pengar. Tänk vad dom pengarna betyder så mycket för djuren..    Insamlingen håller på i 118 dagar till o mamma har lovat att jag ska få skänka lite till nästa månad.     Ni f...

Av Neo Gustafsson - 26 januari 2022 19:12


        Hej mina söta vänner. Tänk att vi har så många vänner som vi kan leka med men det är inte alla som har det för dom försvinner hela tiden o tillslut finns det inga vänner kvar för dom andra o det är riktigt sorgligt.    Men nu ha...

TRANSLATION

Presentation

WWF-INSAMLING-NEO

 

OM NI KLICKAR PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL MIN INSAMLING   

 

Besöksstatistik

Online

Besökare online:

MITT NYA LIV66

 

Klicka på mammas bild så kommer du till hennes blogg.

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

BILD & TEXT

EGNA TEXTER SAMT

 

FOTOGRAFIER SOM LÄGGS UT PÅ BLOGGEN SKA STANNA KVAR. DOM FÅR INTE KOPIERAS PÅ NÅGOT SÄTT.

 

Copyright By Anneli Gustafsson

(current year)

Sök i bloggen

MITT INSTAGRAM

  

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL MITT INSTAGRAM. VÄLKOMMEN. 

 

DOMARKOMPENDIUM

  

Klicka på bilden.

 

HUNDRAS GUIDE

 

Klicka på bilden för att läsa om rasen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

TWINGLY


Ovido - Quiz & Flashcards